نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ (Nylon shirink) از محصولات پرکاربرد در زمینه بسته بندی و نگهداری از کالاها است. لازم به ذکر است که جنس این نایلون از پلی اتلین ساخته شده است. اگر می خواهد همه چیز درباره نایلون شیرینگ را بدانید با ما همراه باشید تا با انواع، کاربرد، مزایا و قیمت نایلون شرینگ آشنا شوید.

شیرینگ

شیرینگ نوعی ویژه از نایلون بوده و به منظور بسته بندی محصولات از آن استفاده می شود. واژه شیرینگ در زبان انگلیسی به معنای کوچک شدن و منقبض کردن است . به عبارت دیگر این نایلون ها قابلیت وکیوم کردن تمام کالاها را دارند. نایلون شیرینگ جزو محولات پتروشیمی بوده و نقطه ذوب پایینی دارند. از همین رو با استفاده از حرارت، این نایلون ها به اندازه کالا در می آیند. این نایلون برای کوچک شدن و به دمایی بین 150 تا 230 درجه سلسیوس گرما نیاز دارد. زمانی که این حرارت را به نایلون های شیرینگ بدهید به سرعت به کالای مورد نظر چسبیده و آن را وکیوم می کنند. منظور از وکیوم مکش هوا بین کالا با نایلون شیرینگ است. لازم به ذکر است که بسته بندی محصولات با دستگاه شیرینگ پک صورت می گیرد.

نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ به پلاستیکی گفته شده که خاصیت شکل پذیری داشته و نسبت به تغییرات دمایی حساس است. از نایلون شیرینگ برای ایزوله کردن بسته بندی استفاده می کنند. از همین رو چنانچه برای شما ایزوله کردن محصولات مهم است، نایلون شیرینگ انتخاب مناسبی می تواند باشد. البته باید در نظر داشته باشید که ضخامت نایلون در ایزوله کردن محول تاثیر مستقیمی دارد.

ضخامت نایلون شیرینگ

ضخامت نایلون های شیرینگ متفاوت است. به عبارت دیگر شما برای بسته بندی محصولات خود می توانید ضخامت مورد نیاز را انتخاب کنید. پر واضح است که هر اندازه ضخامت نایلون  شیرینگ بیشتر باشد، میزان محافظت این نایلون از محصول بیشتر خواهد بود.

چاپ نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ توانایی چاپ تصاویر، لوگو، حروف و غیره را روی خود داشته و شما می توانید بسته بندی محصولات خود را با استفاده از نایلون شیرینگ بسیار خاص کنید. این ویژگی ایزوله و محافظت کردن این نایلون از محصولات آن را از سایر بسته بندی ها جدا کرده و بسیار خاص می کند. جالب است بدانید که در طول آزمایش های انجام شده در محیط آزمایشگاهی محققان به این نتیجه رسیده اند که هر چه فشردگی و تورم در شیرینگ افزایش پیدا کند، به همان اندازه طول شیرینگ نیز کاهش پیدا می کند. در نتیجه مراحل تولید و چاپ نایلون شیرینگ باید کاملا بر اساس اطلاعات مشتری برنامه ریزی شود.

سایز نایلون شیرینگ می تواند از 6 سانتی متر تا 120 سانتی متر متفاوت باشد. البته ضخامت نایلون شیرینگ بین 30 تا 400 میکرون نیز متفاوت است. پس برای سفارش نایلون شیرینگ باید به طول، عرض و وزن محصول خود توجه کنید.

 

قیمت نایلون شیرینگ

لازم است بدانید که قیمت نایلون شیرینگ را شرکت های تولید کننده بر اساس موادی که در ساخت به کار برده اند و کیفیت محصول تولیدی خود تعیین می کنند. امروزه شرکت هایی وجود دارند که برای تولید نایلون های شیرینگ از موادی بی کیفیتی استفاده می کنند تا قیمت تمام شده نایلون تولیدی را پایین آورده و در نهایت سود بیشتری کسب کنند. اما در کنار این نوع از شرکت ها، کمپانی هایی نیز وجود دارند که نایون شیرینگ خود را از مواد با کیفیت تولید می کنند. پس دقت داشته باشید که فاکتور قیمت در میزان کیفیت نایلون شیرینگ تاثیر گذار است.

همانطور که گفتیم قیمت نایلون شرینگ به عوامل مختلفی بستگی داشته و هیچ ارگان و سازمانی وجود ندارد که قیمت نایلون شیرینگ را تعیین کند. از همین رو این امکان وجود ندارد که مشتری بتواند با استعلام قیمت خرید خود را از فروشگاه هایی انجام دهد که بهترین و منصفانه ترین قیمت را ارائه می دهند.

نایلون شیرینگ ارزان

نایلون شیرینگ از نایلون های بسیار پر مصرف بوده که اگر قیمت بالایی داشته باشد در نتیجه هزینه تمام شده تولید را نیز افزایش خواهد داد. شرکت نایلون گستر برای کاهش هزینه های تولید در کارخانجات اقدام به عرضه نایلون شیرینگ ارزان با کیفیت بالا نموده است. از همین رو تولید کنندگان می توانید با صرف هزینه کم نسبت به خرید نایلون اقدام نمایند. نایلون شیرینگ ارزان برای تولید کنندگانی که مصرف بالایی در زمینه این نوع نایلون دارند گزینه بسیار مناسبی است. شما با انتخاب نایلون شیرینگ از این برند می توانید در هزینه های خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

قیمت نایلون شیرینگ به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت، عرض، میزان شفافیت و برند عواملی هستند که بر قیمت نایلون شیرینگ تاثیر گذار است. برای تعیین قیمت نایلون شیرینگ باید به تمامی این موارد و خصوصیت های آن توجه کرد. البته امروزه تعیین کردن حدودی قیمت نایون شرینگ در بازار مشکل خواهد بود. از همین رو می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ما در این زمینه در تماس باشید.

خرید عمده نایلون شیرینگ

همانطور که می دانید همه تولید کنندگان مواد و کالاهای مصرفی خود را به طور عمده خرید می‌کنند که نایلون شیرینگ هم یکی از این موارد است. خرید عمده نایلون شیرینگ می تواند به پایین آمدن هزینه تولید کالا شما نیز کمک بسیاری کند. لازم به ذکر است که خرید عمده نایلون شیرینگ به صورت رولی یا کیلویی است. همانطور که پیش تر گفتیم هر رول نایلون شیرینگ به ضخامت،  عرض، وزن آن بستگی دارد. خریداران عمده، معمولا نایلون شیرینگ را به تعداد وزن یا رول مشخصی خریداری می کنند.

نایلون شیرینگ چه ویژگی هایی دارد؟

نایلون شیرینگ ویژگی هایی خاصی دارد که این نایلون را از سایر نایلون های دیگر منحصر به فرد می کند. نایلون شیرینگ یک  پلیمر از جنس پلی اتیلن به نام LDPEL است. جالب است بدانید پلیمر دسته ای از مواد مفید شیمیایی بوده که به وفور در طبیعت یافت می شود. این پلیمرها معمولا نه همیشه از نفت خام تولید می شوند. در ادامه برخی از ویژگی های نایلون شیرینگ را بر شمرده ایم.

  • حساسیت به تغییرات دمایی
  • تغییر شکل سریع در محدوده دمایی بین 160 تا 220 درجه سانتیگراد
  • مقاومت در مقابل نفوذ گرد، غبار و ذرات معلق
  • مقاومت در مقابل نفوذ نور خورشید و عدم تغییر رنگ محصول
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر فرسودگی و سایش
  • مقاوم در مقابل جابجایی و ضربه
  • درخشندگی بالا
  • شفافیت بالا
  • دارای عرض و ضخامت متفاوت

انواع نایلون شیرینگ

نایلون های شیرینگ براساس کاربرد و نوع استفاده انواع متفاوتی دارد. از انواع محبوب این نایلون می توان به نایلون شیرینگ تونلی، نایلون شیرینگ حرارتی و غیره اشار کرد. در ادامه انواع نایلون های شیرینگ را برررسی خواهیم کرد.

نایلون شیرینگ تونلی

در زمان بسته بندی محصولات در صورتی که از دستگاه پک تونلی استفاده شود، لازم است که از نایلون شیرینگ تونلی استفاده کنند. این موضوع باعث شده تا نوع بسته بندی ثابت بوده و انتخاب این نوع نایلون اقتصادی تر باشد.

سلفون شیرینگ

تفاوت نایلون و سلفون در این مورد است که سلفون ها جنسی نازک تر و شفاف تر دارند و مواد اولیه آنها کمی با نایلون شیرینگ متفاوت هستند. از همین رو چنانچه چنین بسته بندی ای را مد نظر دارید از سلفون شیرینگ استفاده کنید.

نایلون شیرینگ حرارتی

 نایلون شیرینگ پلاستیکی بسیار نازک، شکل پذیر  و حساس به تغییرات دمایی است از همین رو به آن نایلون شیرینگ حرارتی نیز گفته می ‌شود. برای ایزوله شدن بیشتر محصول لازم است که ضخامت نایلون شیرینگ بیشتر باشد.

نایلون شیرینگ چه تفاوتی با سلفون شیرنگ دارد؟

سلفون هم نوعی از نایلون ها است که ضخامت بسیار کمتری دارد. تفاوت نایلون، نایلکس و سلفون در مواد اولیه ی آن هاست. اما هرچه از نایلون به سمت سلفون حرکت کنیم، جنس بسته بندی شفاف و نازک تر خواهد شد، به همین راحتی تفاوت بین سلفون شیرینگ و نایلون شیرینگ مشخص می شود. در نتیجه چنانچه چنین بسته بندی مورد نظر شما است، باید سلفون شیرینگ خریداری کنید.

نایلون شیرینگ چه کاربردی دارد؟

تا اینجا با نایلون شیرینگ و انواع آن آشنا شدید، وقت آن رسیده که درباره کاربرد نایلون شیرینگ بدانید. اگر بخواهیم درباره تعدادی از کاربرد نایلون شیرینگ صحبت کنیم، باید بگوییم که معمولا این نایلون ها برای بسته بندی و عایق کردن کالا در برابر رطوبت استفاده می شوند. نایلون های شیرینگ به صورت ورقه ای بر روی اجناس کشیده شده و با ایجاد حرارت معین زیر دستگاه بسته بندی و سریع سرد شدن به حالت استحکام اولیه در می آیند. لازم به ذکر است این نایلون ها در صنعت های مختلف مانند کاشی و سرامیک، نوشابه و آب معدنی، بسته بندی قوطی، مواد غذایی، بطری آب معدنی و نوشابه و لبنیات، کارتن، شیشه های سکوریت، آجر، پشم شیشه، سنگ های نمای ساختمان، قطعات خودرو و کلیه صنعت مواد غذایی استفاده می شوند.

نایلون شیرینگ چگونه نگهداری می شود؟

برای حفاظت از نایلون های شیرینگ لازم است که شرایطی را رعایت کنید تا این محصول بتواند بهترین کیفیت خود را ارائه کند. در ادامه شرایط و نحوه نگهدار نایلون های شیرینگ را بررسی خواهیم کرد.

  • از سفارش و تحویل نایلون ها تا زمان استفاده از رول های شیرینگ نباید بازه زمانی طولانی بگذرد. به این خاطر که لوله مقوایی (بویین مقوایی) داخل آنها دچار تغییر شکل نشود.
  • به خاطر محفاظت ازبوبین‌های مقوایی (لوله مقوایی) آنها را به دور از رطوبت و نم نگهداری کنید. از همین و این نایلون ها را در جای خشک نگهداری کنید.
  • اگر که جنس نایلون ها خوب نباشد ممکن است که در برابر آفتاب تغییر شکل بدهد. از همین این نایلون ها را در اماکن مسقف نگهداری کنید.
  • رول‌های نایلون را به صورت افقی نگهداری کنید تا دچار سر خوردن و مخروطی شدن رول ها نشود. 
  • در زمان استفاده از نایلون ها، مراقب باشید تا با تنظیم حرارت، از ذوب شدن بیش از اندازه یا سوختن نایلون‌ ها جلوگیری کنید.
  • عرض مناسب را در زمان بسته بندی انتخاب کنید و کمترین ضایعات را داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره نایلون های شیرینگ، نحوه نگهداری و انواع آن صحبت کردیم. اکنون شما می دانید که چه نایلونی و با چه ضخامتی را برای محصول خود انتخاب کنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که در زمان انتخاب نایلون های شیرینگ کیفیت را بیشتر مد نظر قرار دهید تا بتوانید از محصولات خود به نحو شایسته ای مراقبت کنید. همچنین می توانید با چپ روی نیلون خود آن را خا و ویژه کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید نایلون شیرینگ با متخصصان ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *